All utrustning är begagnad och rekonditionerad om inget annat anges. Produkterna säljs utan manual. Vid behov av svensk manual på lagerförd produkt kan det laddas ned från produkttillverkarens hemsida. Produkterna säljs utan operativsystem om inte annat anges, vid tillval av Windows 10 Pro licens installeras också en recoverypartition på disken. Aktivering av Windows sker enligt medföljande instruktion vid leveransen av era produkter.

Följande köpvillkor gäller för företag då ni köper utrustning från Inrego:
Begagnad utrustning säljs i befintligt skick och med 10 dagars returrätt. Vid retur och ej uthämtat gods utgår en administrationsavgift på 10 % av den totala ordersumman, minimidebitering 495 kr exkl. moms.
Köparen står för samtliga fraktkostnader. Vi reserverar oss för slutförsäljning, prisförändringar och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten.

Vid beställning av personer under 18 år krävs målsmans godkännande.

Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal
Konsument har på sätt som lagen (2005:59) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till Inrego AB lämna eller sända ett meddelande om detta inom 30 dagar (eller i tillämpliga fall inom 7 arbetsdagar) från den dag konsumenten tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Ångerrätten gäller dock inte datorprogram då förseglingen/plomberingen brutits. Med försegling avses även teknisk plombering (t ex serienummer). Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Ångerrätten är ej tillämplig för företag.

Vill du använda dig av ångerrätten rekommenderas du att kontakta Inrego AB:s kundservice på e-post till support@inrego.se eller via Inrego direkts hemsida på inrego.se/webbshop och uppge order- eller fakturanummer för att få en förbetald fraktsedel med tilldelat returnummer för retur av varan. Vid ev återköp betalas köpesumman tillbaka inom 30 dagar.

Reklamation
Om du har fått en felexpidierad vara ska du kontakta oss på tel 08-50109010, via e-post till support@inrego.se eller med brev till vårt kontor, se fliken Kontakt för adress. Vid kontakt med Inrego AB vänligen uppge order- eller fakturanummer för att få en förbetald fraktsedel med tilldelat returnummer för retur av varan. Inrego AB står för returfrakten i de fall varan är fel eller har felaktigt levererats till kund. Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen (1990:932) vilket innebär att konsument har rätt att reklamera inom två månader från det att felet har upptäckts. Dock rekommenderar vi att ni tar kontakt med vår support så fort felet uppdagats för snabb hantering.

Tvist
Vid eventuell tvist kommer Inrego AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktgaranti

Allmänna garantivillkor.
Inrego lämnar 1 års produktgaranti på all begagnad hårdvara om inget annat anges. (undantaget batterier i bärbara datorer, där vi garanterar minst 30 min batteritid och lämnar garanti i 3 månader). Det innebär att vi reparerar produkten inom garantitiden, om den mot förmodan går sönder. Kan vi inte åtgärda problemet, byter vi kostnadsfritt ut produkten mot en likvärdig eller bättre. Vid garantiärenden, kontakta vår Service & Supportavdelning 08-50 10 90 11 och begär returnummer.

Inregos produktgaranti gäller:
Då felet har anmälts inom angiven garantitid för varje produkt. Då faktura/kvitto bifogas vid retur av produkten. Då produkten vid retur är korrekt emballerad.
Inregos produktgaranti gäller ej:

Vid mjukvaruproblem som avhjälps t.ex. genom ominstallation av operativsystem eller drivrutiner. Borttagning av skadlig programvara eller virus. Vid vårdslös hantering av våra produkter som medfört skada. Installation/konfiguration av tredjepartskomponenter såsom routers, brandväggar och liknande produkter.
Om felet på produkten kan avhjälpas genom någon form av ominstallation av mjukvara, eller att garantiprodukten är felfri, debiterar Inrego 395 SEK exkl. moms för kontroll och felsökning, frakt tillkommer. Ni ansvarar själva för att eventuell information på hårddisken är säkerhetskopierad.

Inrego ansvarar ej för utebliven vinst, ökade utgifter eller andra kostnader som uppkommer pga garantiärendet.

Om felet på garantiprodukten uppkommit och anmäls inom 7 (sju) dagar efter leverans betalas frakten av Inrego. Om felet på garantiprodukten uppkommit senare än 7 (sju) dagar efter produkten är mottagen, betalas frakten till Inrego av ägande kund till produkten. Frakten tillbaka till kund betalas av Inrego.
Vid retur rekommenderar vi företagspaket genom Posten, Schenker-BLT eller annan speditör som levererar sändningen direkt till vår godsmottagning.

Betalningssätt
Som kund till Inrego kan man betala på tre olika sätt:

- Säker betalning med kort
(Snabbaste betalningssättet som ger snabb leverans) Kunden uppger sitt kontokortsnummer, kortets giltighetstid samt CVV-kod via e-handelsplatsen. Köpesumman debiteras på kortet innan beställningen skickas och leverans sker normalt inom en vecka.

Din onlinebetalning är säkrad genom att Inrego AB använder betalningstjänster från DIBS. DIBS system är godkända av alla svenska banker samt certifierade enligt PCI DSS av VISA och MasterCard för att förmedla betaltransaktioner i högsta säkerhetsklass. Inrego AB har aldrig tillgång till kortinformationen och kan inte registrera eller lagra dina kortuppgifter.

Samma dag som vi skickar din order till dig överförs pengarna via DIBS till Inrego AB. Vi accepterar VISA och MasterCard

- Förskott mot PG/BG
Ordersumman inklusive moms sätts in på Inregos bank- eller postgiro. Ange kund och ordernummer.
Leverans sker normalt inom en vecka efter att vi registrerat betalningen. Vid hävning eller ångrat köp av förskottsbetald produkt betalas ordersumman tillbaka inom 30 dagar.

- Faktura juridisk person
Inrego fakturerar skolor, myndigheter samt svenska företag med löpande verksamhet av betydande storlek och godkänd kreditvärdighet.
Normalt fakturerar vi mot betalning inom 30 dagar.

- Faktura privatperson
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker. Vid val av faktura tillkommer en extra avgift om 49 kr inkl moms.

IT-Hyra
Inrego samarbetar med flera ledande finansbolag för att erbjuda dig som kund en öppen och förmånlig finansiering.

Vad är IT-Hyra?
Ett hyresavtal upprättas genom att uthyraren köper utrustningen av leverantören och sedan hyr ut utrustningen till hyrestagaren.

Att hyra är fördelaktigt när man är intresserad av nyttja modern utrustning idag. Hyra är ett hjälpmedel att fördela kostnaderna över tiden och samtidigt skapa en förmånlig bas för nya framtida investeringar. Hyresavtalet kan när som helst uppgraderas med ny utrustning med bibehållen hyra. Genom att hyra binder inte företaget sitt kapital, använder inte sina bankmässiga säkerheter och låser därmed inte upp sitt kreditutrymme. Hyran är skattemässigt avdragsgill, d.v.s den dras som en kostnad. Hyran påverkar endast resultaträkningen då utrustningen inte tas upp som en tillgång i balansräkningen. Budgeteringen och likviditetsplaneringen blir enkel då hyrestagaren i förväg känner till hyran för hela avtalstiden.
Efter hyrestiden kan ni välja mellan att:

Förlänga hyresperioden. Köpa loss utrustningen från Inrego. Lämna tillbaka utrustningen, Inrego garanterar att utrustningen återvinns på ett miljöriktigt sätt.

Vid frågor kontakta din säljare hos oss eller via e-post: sales@inrego.se

Transport och leverans
Varor levereras normalt inom 5 arbetsdagar efter det att ordern har bekräftas. Vid eventuella leveransfördröjningar meddelas detta köparen som då har rätt att häva köpet. Varor levereras vanligtvis med Posten. Som kund till Inrego har du möjlighet att följa din order och se var i processen den befinner sig. Detta gör du genom att logga in som kund och följa instruktionerna. Om emballaget är skadat eller det saknas kollin skall detta meddelas transportören direkt. Ansvaret för varan övergår till köparen när varan mottagits och kvitterats. Om Du upptäcker att varan har blivit skadad i leveransen när Du packar upp den ska detta snarast möjligt meddelas Inrego. Leveransskadad vara får inte flyttas från leveransadressen då vår leveransförsäkring i detta fall slutar att gälla.

Inbytesgaranti
Inbytesgarantin innebär att om du har köpt en produkt från Inrego och väljer att köpa en annan, likvärdig eller dyrare, produkt av oss inom två år så erbjuder vi 25 procent av priset du betalade för den gamla produkten i inbytesvärde/rabatt på den nya produkten. Principen är en inbytesprodukt mot en ny. Inbytesgarantin gäller endast produkter som sålts av Inrego på den svenska marknaden.

Inbytesprodukten ska skickas till Inrego senast två veckor efter att den nya produkten levererats. Därmed har du tid att överföra ev. information från den gamla till den nya produkten. Om inbytesprodukten inte skickas tillbaka inom två veckor tilläggsfaktureras inbytesvärdet/rabatten. Inbytesvärdet utbetalas senast 30 dagar efter ditt nya köp.

Inrego säkerställer att inbytesprodukten avidentifieras och att hårddiskar och andra lagringsmedia dataraderas på ett säkert sätt.

Förutsättningarna för att inbytesgarantin ska gälla: Köpet av den nya produken måste ske inom två år räknat från köpet av inbytesprodukten, produkten måste fungera, samtliga delar och tillbehör som medföljde produkten, som t ex adapter, måste finnas med i inbytet. Endast normalt slitage av produkter accepteras inom inbytesgarantin.

Ta kontakt med Inrego på telefon 08-50 10 90 10 om du vill utnyttja inbytesgarantin vid ditt nästa köp.